آقاگلزاده، فردوس
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
ا
ابن عباسی، حلیمه
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
اسدی، فروغ
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
اسماعیلی دهکردی، مرضیه
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
افتخاری فر، صادق
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
الهامی خراسانی، سهند
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
ب
بالو، فرزاد
تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]
باینگانی، بهمن
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
پ
پیرحیاتی، علی
نقدی بر مقالة «بررسی صوتشناختی رخداد انسدادی چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]
پناهی، مالک
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
ج
جاوید، سیده سحر
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
جم، بشیر
فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]
جودی، نیره
انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]
ح
حیدری، عبدالحسین
خطاهای زبانی دانشآموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روانشناسیزبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]
خ
خان علی زاده، زهرا
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
خدایی، الهام
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
خرمایی، علیرضا
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
خلیفهلو، سیدفرید
بررسی هسته در برخی گروههای نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانشآموز کمشنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]
د
دبیرمقدم، محمد
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
دست گشاده، عادل
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
ر
رحیمیان، جلال
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
رقیب دوست، شهلا
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
ز
زارع، آمنه
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
زارعی، معصومه
هزاروششصد رنگواژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]
زارع برمی، مرتضی
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
س
سجادی، شهره سادات
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
سلیمی، مریم
رابطۀ بین هویتپذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]
ش
شریف، بابک
معرفی و نقد کتاب مبانی ردهشناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]
شرف زاده، محمدحسین
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
ص
صاحبی، سیدمحمد
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
صادقی، شهره
نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]
صیامی، توحید
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
صحرائی، رضامراد
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
صفوی، کورش
تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]
ع
عابدین، پونه
بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]
عامری، حیات
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
عزت دوست سه ساری، عبداله
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
غ
غنچه پور، موسی
تحلیلی کمینهگرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]
ف
فیروزی، نوید
بررسی صوتشناختی و شنیداری واکههای سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]
فیروزیان پور اصفهانی، آیلین
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
فلاحی، محمد هادی
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
فولادی، مریم
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
ق
قاسمی، طیبه
ردهشناسی ترتیب واژهها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]
قطره، فریبا
بررسی فرایندهای واژهآفرینی و واژهسازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسیزبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]
قلی پور حسن کیاده، لیلا
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
قنبری عبدالملکی، رضا
تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهمکُنِش دالهای شناور در گفتمان رمان «سالهای ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک وندایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]
ک
کاظمی، فروغ
بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکرهبنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]
کردزعفرانلو کامبوزیا، عالیه
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]
گ
گندمکار، راحله
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
گوهری، حبیب
دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]
م
مجیدی، شیوا
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
مجیری، امیرحسین
آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]
محمدی، سارا
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
میرزایی حصاریان، محمد باقر
واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]
مژدکانلو، فرامرز
تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]
معارفوند، مهرانه
رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]
منشی زاده، مجتبی
نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]
مولودی، امیرسعید
رابطۀ استعاره و بیادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]
ن
نادری، جواد
بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانیهای تحلیف رؤسای جمهور ایالاتمتحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]
نادران، حاج بیبی
انتقال معانی حرف جر «باء» به حرفاضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]
نجفی پازکی، معصومه
شناسایی تعداد و نوع وابستههای گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسیزبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]
نوریان، سید مهدی
زبان معیار و شاخصهای آن در نوشتههای تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]
نوربخش، ماندانا
واکههای سادة لری مینجایی: یک بررسی صوتشناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]
ه
همایونی، سعداله
واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]
همایون فر، مژگان
کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات ردهشناختی زبان در تحلیلهای صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]
ی
یاری زاده، مرضیه
مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیمکرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]
یعقوبی، روح الله
استعارههای وجهنمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبانشناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]